Szkoła Podstawowa nr 4 im. Stanisława Wyspiańskiego w Skawinie

32-050 Skawina

ul. Wyspiańskiego 5

  • Statystyki

    • Odwiedziło nas: 1190870
    • Do końca roku: 248 dni
    • Do wakacji: 55 dni
  • Kontakt

    Telefon: 12 275 32 40

  • Humor

  • Kartka z kalendarza

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. Stanisława Wyspiańskiego nr 4 w Skawinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.sp4skawina.szkolnastrona.pl..

Data publikacji strony internetowej: 2013-10-04.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-04-11.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

 

    • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych

    • zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego

    • dokumenty archiwalne publikowane przed dniem 23 września 2018r. są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności, chyba że ich zawartość jest niezbędna do realizacji bieżących zadań

    • mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępnością

    • wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty.

Redaktorzy naszej strony cały czas pracują nad dostępnością zamieszczanych materiałów.

Ułatwienia na stronie

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)

  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie

  • na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2021.03.30

  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-04-10

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Aktualizacja 04.2024

 

 

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-30.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pani Joanna Hyrlicka, e-mail: sp4.skawina@poczta.fm. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 12 275 32 40. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Szkoła Podstawowa nr 4 w Skawinie

  • Adres: ul. Wyspiańskiego 5; 32-050 Skawina

  • E-mail: sp4.skawina@poczta.fm

  • Telefon: 12 275 32 40

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Istnieją trzy wejścia do budynku. Do wejścia głównego (z zachodniej strony)prowadzi bramka, brama wjazdowa, chodnik i osiem schodów. Dzwonek znajduje się po lewej stronie na wysokości 160 cm. Drzwi otwierane samodzielnie.

Drugie wejście (też z zachodniej strony) przeznaczone jest dla uczniów klas pierwszych. Prowadzą do niego trzy schody. Drzwi otwierane samodzielnie.

Trzecie wejście ( z południowej stronie) umożliwia wejście do budynku osobom z niepełnosprawnością ruchową. -brak schodów i progów. Drzwi otwierane samodzielnie. Nie ma dzwonka. Osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób. Zapewnione są komunikaty dźwiękowe, oznaczenia dróg ewakuacyjnych, pomoc pracowników obsługi.

2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

W szkole istnieją dwie kondygnacje: parter i piętro na które prowadzi 21 schodów. Na pierwszym i ostatnim stopniu każdego biegu schodowego zastosowano oznaczenie kontrastowe. Na parterze znajduje się szatnia niedostępna dla osób poruszających się na wózkach.

Na parterze przy bloku sportowym znajdują się toalety dostępne dla osób poruszających się na wózkach. W toalecie zapewniono przestrzeń manewrową.

Szkoła nie posiada windy.

3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

W celu eliminacji barier pionowych przestrzeni komunikacyjnych szkoła wykorzystuje schodołaz.

W budynku szkoły nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi słabosłyszących i słabowidzących.

Dostępność zapewniana jest przez wsparcie pracownika portierni, znajdującej się przy wejściu głównym.

4. informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Obok budynku znajduje się parking.

- brak wydzielonego miejsca dla osób z niepełnosprawnością.

5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.

6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć.

W szkole istnieje możliwość wykorzystania tłumacza migowego przez strony internetowe (tłumaczenie online)